از زمانی که مراکز داده کانتینری برای اولین بار در سال 2007 معرفی شدند، به طور فزاینده ای محبوب شده اند و اکنون با آپشن ها ، ظرفیت ها و طرح های خنک کننده متنوعی در دسترس هستند.



مرکز داده کانتینری چیست؟
مرکز داده کانتینری یک کانتینر حمل و نقل است که برای قرار دادن تجهیزات فناوری اطلاعات راه اندازی شده است. کانتینر ممکن است به گونه‌ای پیکربندی شود که ترکیبی از سرورها ، دستگاه‌های ذخیره‌سازی ، تجهیزات شبکه ، منابع تغذیه بدون وقفه ، ژنراتورها و تجهیزات خنک‌کننده را در خود جای دهد. همچنین کانتینرهایی تحت عنوان کانتینر های  پشتیبانی جداگانه ای که تجهیزات برق و خنک کننده را در خود جای می دهند نیز می توانند در کنار یک مرکز داده کانتینری مستقر شوند. به طور معمول، اتصالات در کانتینر بصورت پیش ساخته تعبیه شده است تا برق، آب (برای خنک کردن) و داده ها بتوانند از بیرون به داخل منتقل شوند.




چرا یک مرکز داده کانتینری را انتخاب کنیم؟
مزایای زیادی برای استفاده از مراکز داده کانتینری برای تمام یا بخشی از نیازهای مرکز داده شما وجود دارد مثل:
♦فضای آزاد بیشتر ;
استفاده از یک مرکز داده کانتینری ممکن است به شما این امکان را بدهد که متراژ مربع با ارزش ساختمان خود را جبران کنید. از آنجایی که این مراکز در برابر آب و هوا مقاوم هستند، مراکز داده کانتینری را می توان در فضای باز یا در مکان های کم استفاده مانند پارکینگ ها مستقر کرد. آنها معمولاً با درهای دسترسی در دو انتها طراحی می شوند، بنابراین می توان چندین کانتینر را در کنار هم قرار داد یا قرار داد.
♦طراحی شده تا بهینه انرژی باشد ;
مراکز داده کانتینری برای بهره وری انرژی از پایه طراحی شده اند. یک مرکز داده کارآمد در مصرف انرژی هزینه‌های عملیاتی مداوم را محدود می‌کند و طراحی مدولار مرکز داده کانتینری، با سیستم‌های یکپارچه برق و سرمایش، هزینه‌های زیرساختی و بازه‌های زمانی نصب را به حداقل می‌رساند.
♦استقرار سریع ;
مراکز داده کانتینری روشی سریع برای افزودن ظرفیت اضافی به شبکه موجود شما هستند و ممکن است مقرون به صرفه تر از گسترش یک مرکز داده سنتی باشند.



چالش های احتمالی استقرار یک مرکز داده کانتینری :

♦اول بدانید که به چه مرکز داده ای نیاز دارید ;
هنگام در نظر گرفتن یک مرکز داده کانتینری، اولین گام، مانند همه استقرار مرکز داده، تکمیل یک ارزیابی کامل از نیازهای فناوری اطلاعات شما است.
مراکز داده کانتینری اغلب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه نسبت به گسترش مراکز داده معمول نشان می دهند، با این حال، صرفه جویی در هزینه بیشتر ممکن است در کوتاه مدت و در طول زمان با تجمیع منابع IT موجود محقق شود.

♦پیدا کردن مکان مناسب ;
انواع مختلف مراکز داده کانتینری ، انواع مختلفی از سیستم های خنک کننده را ارائه می دهند. برخی از سیستم‌های خنک‌کننده نیاز به دسترسی به آب دارند، در حالی که سیستم‌های دیگر نیاز به دسترسی به هوای بیرون برای خنک‌سازی یکبار دارند. بنابراین، سیستم خنک کننده ترجیحی بر مکان و موقعیت مرکز داده تأثیر می گذارد.
همچنین هنگام انتخاب مکان مرکز داده کانتینری خود، باید دسترسی خدمات به واحد و همچنین امنیت سایت از جمله روشنایی، حصار و کنترل دسترسی را در نظر بگیرید.



زیرساخت مسیر حیاتی است

مانند همه مراکز داده، مراکز داده کانتینری به زیرساخت برق، سرمایش و فناوری اطلاعات مناسب برای کار در حداکثر بازدهی متکی هستند. CIOها و مدیران مراکز داده باید با یک متخصص واجد شرایط برای ارزیابی در دسترس بودن و یکپارچگی برق شهری، تولید برق پشتیبان و زیرساخت پشتیبانی سیستم خنک کننده مشورت کنند.


اینها تنها برخی از ملاحظاتی است که در انتخاب مرکز داده کانتینری مناسب وجود دارد. در حالی که مراکز داده کانتینری به شما این امکان را می دهند که رویکردی ماژولار برای گسترش زیرساخت های فناوری اطلاعات خود داشته باشید .
 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *