گوشی های موبایل می توانند عاملی برای تشخیص تمدن در کره زمین توسط بیگانگان فضایی باشند .

 

🔶گوشی های موبایل می توانند عاملی برای تشخیص تمدن در کره زمین توسط بیگانگان فضایی باشند . مطالعه ای جدید می گوید اگر موجودات فرازمینی در اطراف ستاره هایی مثل بارنارد یا آلفا قنطورس A وجود داشته باشند ، می توانند سیگنالهای رادیویی ما را شناسایی کنند .

🔶محققان دانشگاه منچستر و دانشگاه موریس براساس اطلاعاتی که به طور عمومی از میزان مصرف موبایل و توزیع آن در مناطق جغرافیایی مختلف در جهان در دسترس قرار دارد ، مدلی ساختند تا ببینند سیگنال های رادیویی زمین توسط تمدن های نزدیک به ما قابل شناسایی است یا خیر .

🔶پژوهشگران در این مطالعه سه ستاره را که در فاصله ۱۰ سال نوری زمین قرار داشتند ، به عنوان هدف انتخاب کردند . آنها فرض کردند که یک تلسکوپ رادیویی شبیه تلسکوپ گرین بانک در وست ویرجینیا در حال گردش به دور هر کدام از این ستاره هاست و سیگنال های رادیویی را پیدا می کند .

🔶توان سیگنال های شبکه موبایل ۴ گیگاوات در نظر گرفته شد اما این توان رادیویی برای تلسکوپی شبیه گرین بانک در مدار این ستارگان قابل تشخیص نبود . ولی اگر تلسکوپ پیشرفته تر شود یا توان سیگنال های زمین افزایش یابد تمدن های بیگانه می توانند سیگنال های ما را در رادارهای خود مشاهده کنند .

🔶پژوهشگران در گام بعدی می خواهند اثر سایر منابع سیگنالی ازجمله شبکه های وای فای ، سیستم های برادکست دیجیتال و منظومه های ماهواره ای را در تشخیص تمدن زمینی توسط بیگانگان بررسی کنند .

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *