بزرگترین مرکز داده فعال با انرژی خورشیدی در تمام جهان ،در دبی افتتاح شد . شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم رسماً مرکز داده سبز Data Hub Integrated Solutions LLC را راه اندازی کرد که در رکوردهای جهانی گینس آن را بعنوان بزرگترین مرکز داده با انرژی خورشیدی در جهان ثبت کند.

 

♦حمدان بن محمد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی، مرکز داده سبز شرکت Data Hub Integrated Solutions LLC را رسما راه اندازی کرد.
♦رکوردهای جهانی گینس این تاسیسات را که در پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم قرار دارد، به عنوان بزرگترین پارک خورشیدی تک سایتی در جهان تایید کرده است.

♦قراردادهایی در مراسم افتتاحیه بین Moro Hub و مهم‌ترین مشتریان و شرکای آن در زمینه فناوری، از جمله Dell، Microsoft، Huawei و VMWare امضا شد.

پیش به سوی آینده ای سبزتر در دبی

 پس از مراسم افتتاحیه توسط شیخ حمدان ، از به‌روزرسانی‌هایی در مورد خدمات ابری و میزبانی، امنیت سایبری، شهرهای هوشمند، خدمات اینترنت اشیا (IoT)، خدمات حرفه‌ای و مدیریت شده و همچنین سرویس‌های Moro با فناوری ChatGPT رونمایی شد. سعید محمد الطایر، مدیرعامل اداره برق و آب دبی گفت:

« توسعه بزرگترین مرکز داده جهان با انرژی خورشیدی با دیدگاه اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، برای پیشبرد توسعه پایدار هدایت شد. مرکز جدید دستاورد دیگری است که وجهه امارات متحده عربی را به عنوان یک بازیگر پیشرو جهانی در پیشبرد پایداری و اقتصاد سبز بالا می برد.

این مرکز داده با زیرساخت جهانی فناوری اطلاعات کم کربن با انرژی خورشیدی، از استراتژی چشم انداز انرژی پاک دبی تا سال 2050 و استراتژی انتشار خالص صفر دوبی تا سال 2050 برای تولید 100 درصد ظرفیت تولید انرژی خود از منابع انرژی پاک پشتیبانی می کند. سالی بسیار مهم که با برنامه ریزی های دقیق و روند عملکردها جهت نیل به آنها ، قرار است نقش بسزایی بر عصر ارتباطات و فناوری های بسیار پیشرفته در سطح جهانی را تحت الشعاع خوود قرار دهد .»

مرکز داده Uptime TIER III-Certified که فقط از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کند، ظرفیتی بیش از 100 مگاوات (MW) دارد. بزرگتر از 16000 متر مربع خواهد بود.

حمد عبید المنصوری، مدیر کل دیجیتال دبی، این پروژه را “نشانه ای روشن در سفر دبی به سوی آینده ای پایدار که نیازهای زیست محیطی را در نظر می گیرد” خواند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *